Prep/0 klasse
Børnene i
denne klasse er i alderen 4-5 år og størstedelen af børnene kommer fra
ressourcestærke familier.
Jeg har i
løbet af min praktik lært min brugergruppe ret godt at kende. Jeg har bl.a.
fundet ud af hvad de formår at kunne fagligt og hvad de ikke formå. Jeg har
fundet ud af at mange af disse børn er meget fremme i deres udvikling, hvilket
nok har at gøre med, at de er startet i skole meget tidligt. Alt for tidligt
efter min mening, da det for nogle kan være meget svært f.eks. at sidde stille
og koncentrere sig i længere tid af gangen. Børnene har dog en del fri leg i
skolen, hvilket jeg synes rigtig godt om, da de jo er ret små og stadig er på
”lege stadiet”.
Year 1-2/1-2 klasse
Børnene i
denne klasse er i alderen 6-7 og kommer også primært fra ressourcestærke
familier.
Denne
brugergruppe har jeg især også lært rigtig godt at kende, da det er dem som jeg
har været mest sammen med. Derved har jeg også fundet ud af, hvad de har, kunne
formå og hvad de ikke har, kunne formå. Dette har været med til at jeg har,
kunne interagere med dem på deres niveau.
Derudover så
er denne klasse lidt anderledes i og med, at der er to drenge der er
diagnosticeret med henholdsvis Autisme og Sproglige vanskeligheder.
Da jeg
aldrig har prøvet at arbejde med børn med diagnoser, var dette en prøvelse og
jeg måtte prøve at sætte mig rigtig godt ind i hvad diagnoserne hver især indebar.
Ved daglig observation og relevant læsning om diagnoserne er jeg blevet klogere
på hvad det vil sige, at være diagnosticeret med disse diagnoser.
Jeg har
bl.a. læst disse såkaldte book-lets:
(Speech-Language Impairment), Clever*Skilled*Creative, Queensland Government, Department of Education and training.
(Autism Spectrum Disorder), Clever*Skilled*Creative, Queensland Government, Department of Education and training.
Disse har givet mig et meget godt billede af, hvad det vil sige at have disse diagnoser og af hvordan man bedst takler dem som omsorgsgiver. Det har dermed også fået mig til at have mere forståelse overfor, hvorfor disse børn agerer som de gør.
(Speech-Language Impairment), Clever*Skilled*Creative, Queensland Government, Department of Education and training.
(Autism Spectrum Disorder), Clever*Skilled*Creative, Queensland Government, Department of Education and training.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar