torsdag den 2. februar 2012

2. dag på Petrie Terrace State School


I dag startede dagen med, at vi snakkede med vores vejleder Roxanne. Hun gennemgik alle de ”skæve” børn (børn med Aspergersyndrom, Autisme etc.) med os og gjorde specielt meget ud af, at fortælle os om hvem vi skulle være særligt forsigtige med. Det var f.eks. børn som spyttede, sparkede og slog.

I Danmark ville man aldrig gå så meget i detaljer med, at fortælle om børnene. Man ville derimod lade den studerende skabe sit eget indtryk. Jeg synes ikke så godt om dette, da man derfor på forhånd har en forforståelse overfor børnene.

 I dag blev jeg placeret i 5/6D, som er en klasse med børn i aldersgruppen 10 til 13 år. I denne klasse var det kun halvdelen af eleverne, som bar skoleuniform, i modsat til i går.

Jeg har aldrig arbejdet med ”skæve” børn før, så det var derfor lidt af en udfordring, da jeg i dag  blev sat til at være støttelærer for en pige med II, som på dansk er det samme som indlæringsvanskeligheder. Pigen var nu sød nok, men hun var meget bestemmende og ”naughty” som lærerne sagde.

Dagen i dag har forløbet meget lærings relateret og har ikke rigtigt indehold noget pædagogik, hvilket jeg har savnet lidt. Så jeg er temmelig sikker på, at det ikke er i denne klasse jeg skal arbejde. Jeg er i gang med en pædagoguddannelse for at blive pædagog, IKKE lærer. Derudover så synes jeg også at tonen (fra lærer til elev) var lidt mere hård en den var i prep i går. Alt i alt så er det en skole, som bruger meget disciplinering f.eks. i form af Straf og belønning og det skal man lige vænne sig til.

I aften skal vi ud og fejre Leises fødselsdag med en dejlig bøf, det bliver godt ovenpå en udfordrende dag.       

Ingen kommentarer:

Send en kommentar