torsdag den 2. februar 2012

3. dag på Petrie Terrace State School.


I dag var sidste dag til at observere. Jeg blev placeret i en 1 – 2 klasse.

Da jeg trådte ind i denne klasse, følte jeg mig straks godt tilpas. Lærerinden var en yngre en af slagsen og var rigtig god til, at spørge ind til hvad jeg kunne tænke mig i forhold til, hvordan det har været i de andre klasser de andre dage. Derudover så syntes jeg, at hun var rigtig god til at undervise og det virkede virkelig også som om, at børnene var rigtig glade for hende.

Mange af lærerne på skolen virker som om, at de ikke vil komme for tæt på børnene men de vil derimod (i deres øjne) holde det på  et professionelt plan, hvilket vil sige, ingen kram og knus. I Danmark har jeg altid været vant til, at man også er personligt knyttet til børnene. Så det er derfor lidt mærkeligt.

Lærerinden i dag virkede mere genkendelig på den måde, at man kunne mærke at hun også holdt af børnene på et personligt plan.

Dagen i dag har igen budt på meget undervisning, men i og med at det var fredag havde børnene fritime i den sidste time. Dejlig dag J

1 kommentar:

  1. Det var da dejligt.. Så kunne det være der du skal tilbringe de næste par måneder. ;)

    SvarSlet